Η τυπολογία του έλληνα πατέρα και ο ρόλος της στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της αυτοεκτίμησης των παιδιών σχολικής ηλικίας No4
Ευχαριστούμε
πολύ για το χρόνο που διέθεσες
Παράρτημα
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:
«Ερωτηματολόγιο Τυπολογίας Του Έλληνα Πατέρα»
(Μαριδάκη –Κασσωτάκη, 2009)
Αγαπητέ μαθητή / αγαπητή μαθήτρια,
Το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί αναφέρεται στη σχέση με τον
πατέρα σου. Διάβασε με προσοχή τις προτάσεις που ακολουθούν και κύκλωσε τον
αριθμό που ταιριάζει στην περίπτωσή σου.
Ποτέ
|
Μερικές
φορές
|
Πολύ
συχνά
|
Πάντα
|
||
1.
|
Ο
πατέρας μου κατανοεί τα συναισθήματά μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
2.
|
Ο
πατέρας μου ανταποκρίνεται στις ανάγκες μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
3.
|
Ο
πατέρας μου χρησιμοποιεί την τιμωρία ως μέσο πειθαρχίας.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
4.
|
Ο
πατέρας μου λαμβάνει υπόψη του τι θέλω, πριν μου ζητήσει να κάνω κάτι.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5.
|
Όταν
ζητάω να μάθω το λόγο για τον οποίο πρέπει να υπακούσω σε κάτι, ο πατέρας μου
απαντά ως εξής: «Γιατί είμαι ο πατέρας σου και σου το ζητάω».
|
1
|
2
|
3
|
4
|
6.
|
Ο
πατέρας μου λέει σε μένα πως νοιώθει, όταν συμπεριφέρομαι καλά ή όταν
συμπεριφέρομαι άσχημα.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
7.
|
Ο
πατέρας μου με μαλώνει όταν δεν είμαι υπάκουος/η.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
8.
|
Ο
πατέρας μου με παροτρύνει να συζητώ μαζί του τα προβλήματά μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
9.
|
Ο
πατέρας μου πιστεύει ότι είναι δύσκολο να με μάθει να πειθαρχώ.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
10.
|
Ο
πατέρας μου ζητά από μένα να εκφράζω τη γνώμη μου ακόμα και όταν διαφωνεί μαζί
μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
11.
|
Ο
πατέρας μου με τιμωρεί απαγορεύοντάς μου να κάνω κάτι που μου αρέσει χωρίς να
μου δίνει εξηγήσεις.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
12.
|
Ο
πατέρας μου λέει σε μένα πόσο σημαντικό είναι να ακολουθώ τους κανόνες της
οικογένειας
|
1
|
2
|
3
|
4
|
13.
|
Ο
πατέρας μου δείχνει σε μένα κατανόηση όταν είμαι αναστατωμένος/η.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
14.
|
Ο
πατέρας μου με μαλώνει και μου φωνάζει όταν φέρομαι άσχημα.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
15.
|
Ο
πατέρας μου με επαινεί όταν είμαι καλό και υπάκουο παιδί.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
16.
|
Ο
πατέρας μου υποκύπτει στις επιθυμίες μου όταν επιμένω έντονα σε αυτές.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
17.
|
Ο
πατέρας μου ξεσπάει το θυμό του πάνω μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
18.
|
Ο
πατέρας μου περισσότερο με απειλεί με τιμωρία παρά με τιμωρεί
|
1
|
2
|
3
|
4
|
19.
|
Ο
πατέρας μου λαμβάνει υπόψη του τις επιθυμίες μου όταν κάνει οικογενειακά
σχέδια.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
20.
|
Ο
πατέρας μου με δέρνει όταν δεν υπακούω.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
21.
|
Ο
πατέρας μου λέει σε μένα με ποιο τρόπο θα με τιμωρήσει, αλλά δεν εφαρμόζει
την τιμωρία.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
22.
|
Ο
πατέρας μου ζητά τη γνώμη μου για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να
λειτουργεί η οικογένεια.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
23.
|
Ο
πατέρας μου επιτρέπει σε μένα να πω τη γνώμη μου για τους κανόνες που
υπάρχουν στην οικογένεια.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
24.
|
Ο
πατέρας μου κάνει συστάσεις σε μένα για να βελτιωθεί η συμπεριφορά μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
25.
|
Ο
πατέρας μου με κακομαθαίνει.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
26.
|
Ο
πατέρας μου εξηγεί σε μένα τους λόγους για τους οποίους πρέπει να τηρούνται
οι κανόνες της οικογένειας
|
1
|
2
|
3
|
4
|
27.
|
Ο
πατέρας μου χρησιμοποιεί απειλές για να με τιμωρήσει, χωρίς να μου δίνει
εξηγήσεις.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
28.
|
Ο
πατέρας μου δείχνει σε μένα τρυφερότητα.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
29.
|
Ο
πατέρας μου με τιμωρεί στέλνοντάς με στο δωμάτιό μου χωρίς να μου δίνει
εξηγήσεις.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
30.
|
Ο
πατέρας μου με βοηθά να καταλάβω τις συνέπειες μιας κακής πράξης μου μέσα από
διάλογο και συζήτηση.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
31.
|
Ο
πατέρας μου με μαλώνει όταν τον απογοητεύω με την συμπεριφορά μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
32.
|
Ο
πατέρας μου συζητά με μένα για τις συνέπειες των πράξεών μου.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
33.
|
Ο
πατέρας μου με χαστουκίζει όταν δεν συμπεριφέρομαι σωστά.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Δημογραφικά στοιχεία
1. α) Κατοικώ σε αγροτική περιοχή
β) Κατοικώ σε ημιαστική περιοχή
γ) Κατοικώ σε αστική περιοχή
2) Η ηλικία μου είναι:
3) Είμαι Αγόρι
Έτη
Κορίτσι
Μήνες
4) Η ηλικία του πατέρα μου
Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διέθεσες!
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: «Index of Empathy for Children and Adolescents» (Bryant, 1982).
Αγαπητέ μαθητή /αγαπητή μαθήτρια,
Σε παρακαλούμε διάβασε προσεκτικά κάθε μία από τις προτάσεις που
ακολουθούν. Στη συνέχεια κύκλωσε το ΝΑΙ εάν το περιεχόμενο της πρότασης
ταιριάζει με αυτό που σκέφτεσαι ή το ΟΧΙ εάν το περιεχόμενο δεν ταιριάζει με
αυτό που σκέφτεσαι.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
|
|||
1
|
Στεναχωριέμαι όταν ένα
κορίτσι δε βρίσκει κανένα να παίξει.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
2
|
Οι άνθρωποι που αγκαλιάζονται
και φιλιούνται στο δρόμο είναι ανόητοι.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
3
|
Τα αγόρια που κλαίνε από
χαρά είναι ανόητα.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
4
|
Μου αρέσει να βλέπω
ανθρώπους να ανοίγουν δώρα ακόμα και αν εγώ δεν έχω πάρει κάποιο δώρο.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
5
|
Ένα αγόρι που κλαίει με
κάνει να θέλω να κλάψω κι εγώ.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
6
|
Θυμώνω όταν βλέπω να
έχουν χτυπήσει ένα κορίτσι.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
7
|
Γελάω ακόμα και αν δε
ξέρω γιατί γελάει κάποιος.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
8
|
Μερικές φορές κλαίω όταν
βλέπω τηλεόραση.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
9
|
Τα κορίτσια που κλαίνε
από χαρά είναι ανόητα.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
10
|
Δυσκολεύομαι να καταλάβω
γιατί κάποιος εκνευρίζεται.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
11
|
Θυμώνω όταν βλέπω ένα ζώο
να το έχουν χτυπήσει.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
12
|
Στεναχωριέμαι όταν ένα
αγόρι δε βρίσκει κανένα να παίξει.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
13
|
Μερικά τραγούδια με
στεναχωρούν τόσο που θέλω να κλάψω.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
14
|
Θυμώνω όταν βλέπω να
έχουν χτυπήσει ένα αγόρι.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
15
|
Οι μεγάλοι μερικές φορές
κλαίνε χωρίς να είναι λυπημένοι για κάτι.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
16
|
Είναι ανόητο να
συμπεριφέρεσαι στα σκυλιά και στις γάτες σαν να έχουν ανθρώπινα αισθήματα.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
17
|
Εκνευρίζομαι όταν βλέπω
ένα συμμαθητή μου να προσποιείται συνεχώς ότι θέλει βοήθεια από το δάσκαλο.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
18
|
Τα παιδιά που δεν έχουν
φίλους προφανώς δε θέλουν να έχουν.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
19
|
Όταν βλέπω ένα κορίτσι να
κλαίει θέλω να κλάψω κι εγώ.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
20
|
Νομίζω ότι είναι χαζό να
κλαίνε οι άνθρωποι, όταν βλέπουν μια θλιβερή ταινία ή όταν διαβάζουν ένα
θλιβερό βιβλίο.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
21
|
Μπορώ να φάω όλα τα
μπισκότα μου ακόμα και αν βλέπω κάποιον να με κοιτάει ζητώντας μου ένα.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
22
|
Δεν στεναχωριέμαι όταν ο
δάσκαλός μου τιμωρεί ένα συμμαθητή μου, επειδή δεν υπάκουσε στους κανόνες του
σχολείου.
|
ΝAΙ
|
ΟΧΙ
|
Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που διέθεσες!
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: «Πώς
Αντιλαμβάνομαι Τον Εαυτό Μου – ΠΑΤΕΜ ΙΙ» (Μακρή –
Μπότσαρη, 2001).
Αγαπητέ μαθητή / αγαπητή μαθήτρια,
Να απαντήσεις μια-μια όλες τις παρακάτω ερωτήσεις τσεκάροντας το
τετράγωνο που ταιριάζει σε σένα.
Απόλυτα μου ταιριάζει
|
Μάλλον μου ταιριάζει
|
Μάλλον μου
ταιριάζει
|
Απόλυτα μου
ταιριάζει
|
||||
1
|
Μερικά παιδιά
πιστεύουν ότι είναι πολύ καλά στη σχολική τους εργασία.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι δεν είναι και τόσο καλά στη σχολική τους εργασία.
|
||||
2
|
Μερικά
παιδιά δυσκολεύονται να κάνουν φίλους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά κάνουν πολύ εύκολα φίλους.
|
||||
3
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι τα καταφέρνουν πολύ καλά στα σπορ και τη γυμναστική.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι δεν τα καταφέρνουν πολύ καλά στα σπορ και τη
γυμναστική.
|
||||
4
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι έχουν καλή εξωτερική εμφάνιση.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο καλή εξωτερική εμφάνιση.
|
||||
5
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι ο τρόπος που συμπεριφέρονται δεν είναικαλός.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι ο τρόπος που συμπεριφέρονται είναι καλός.
|
||||
6
|
Μερικά
παιδιά είναι συχνά δυσαρεστημένα με τον εαυτό τους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά είναι αρκετά ευχαριστημένα με τον εαυτό τους.
|
||||
7
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι είναι τόσο καλά στα μαθήματα του σχολείου όσο και τα
άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά δεν είναι τόσο σίγουρα και αναρωτιούνται αν είναι το ίδιο καλά στα
μαθήματα του σχολείου όπως οι συνομήλικοί τους.
|
||||
8
|
Μερικά
παιδιά έχουν πολλούς φίλους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά δεν έχουν πολλούς φίλους.
|
||||
9
|
Μερικά
παιδιά θα ήθελαν να είναι καλύτερα στα σπορ και τα αθλήματα.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι είναι αρκετά καλά στα σπορ και τα αθλήματα.
|
||||
10
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι έχουν καλό ύψος και βάρος.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο καλό ύψος και βάρος.
|
||||
11
|
Μερικά
παιδιά συνήθως κάνουν αυτό που είναι σωστό.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά συχνά δεν κάνουν αυτό που είναι σωστό.
|
||||
12
|
Σε
μερικά παιδιά δεν αρέσει η ζωή που κάνουν.
|
ΟΜΩΣ
|
Σε άλλα
παιδιά αρέσει η ζωή που κάνουν.
|
||||
13
|
Μερικά
παιδιά αργούν πολύ να τελειώσουν τη σχολική τους εργασία.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά τελειώνουν
γρήγορα τη σχολική τους
εργασία.
|
||||
14
|
Μερικά
παιδιά θα ήθελαν να έχουν περισσότερους φίλους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά έχουν τόσους φίλους όσους θα ήθελαν.
|
||||
15
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να τα καταφέρουν καλά σε κάθε νέο σπορ με
το οποίο δεν έχουν ασχοληθεί μέχρι τώρα.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά αναρωτιούνται μήπως δεν τα καταφέρουν καλά σε σπορ με το οποία
δεν έχουν ασχοληθεί μέχρι τώρα.
|
||||
16
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο καλό σώμα.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι έχουν καλό σώμα.
|
||||
17
|
Μερικά
παιδιά συνήθως βρίσκουν τον μπελά τους με αυτά που κάνουν.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά συνήθως δεν κάνουν πράγματα που τα βάζουν σε μπελάδες.
|
||||
18
|
Μερικά
παιδιά είναι ικανοποιημένα με τον εαυτό τους ως άτομο.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά συχνά δεν είναι ικανοποιημένα με τον εαυτό τους.
|
||||
19
|
Μερικά
παιδιά τα καταφέρνουν πολύ καλά στα μαθήματά τους .
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά στα μαθήματά τους.
|
||||
20
|
Μερικά
παιδιά θα ήθελαν να τα συμπαθούν περισσότεροι συνομήλικοί τους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι τα συμπαθούν οι περισσότεροι από τους συνομηλίκους τους.
|
||||
21
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι είναι καλύτερα στα σπορ και τη γυμναστική από ό,τι οι
συνομήλικοί τους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν στα σπορ και τη γυμναστική
το ίδιο καλά με τους συνομηλίκους τους.
|
||||
22
|
Μερικά
παιδιά θα ήθελαν η εμφάνισή τους να είναι διαφορετική.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά δεν θα ήθελαν η εμφάνισή τους να είναι διαφορετική.
|
||||
23
|
Μερικά
παιδιά συχνά κάνουν πράγματα που ξέρουν ότι δεν θα έπρεπε να κάνουν.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά σπάνια κάνουν πράγματα που ξέρουν ότι δενθα έπρεπε να κάνουν.
|
||||
24
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι τα περισσότερα πράγματα στη ζωή τους τα κάνουν τόσο καλά
όσο τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι πολλά πράγματα στη ζωή τους δεν τα κάνουν τόσο καλά όσο
τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
|
||||
25
|
Μερικά
παιδιά δυσκολεύονται να βρουν τις σωστές απαντήσεις στο σχολείο.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά σχεδόν πάντα βρίσκουν τις σωστές απαντήσεις.
|
||||
26
|
Μερικά
παιδιά είναι δημοφιλή ανάμεσα στους συνομηλίκους τους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά δεν είναι και τόσο δημοφιλή.
|
||||
27
|
Μερικά
παιδιά δεν τα καταφέρνουν καλά στα υπαίθρια παιχνίδια (βόλεϊ, ποδόσφαιρο,
μπάσκετ).
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά τα καταφέρνουν καλά στα υπαίθρια παιχνίδια.
|
||||
28
|
Μερικά
παιδιά πιστεύουν ότι έχουν ωραίο πρόσωπο.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά πιστεύουν ότι δεν έχουν και τόσο ωραίο πρόσωπο.
|
||||
29
|
Μερικά
παιδιά συμπεριφέρονται πολύ καλά.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά συχνά δυσκολεύονται να ελέγξουν τη συμπεριφορά τους.
|
||||
30
|
Μερικά
παιδιά δεν είναι πολύ ικανοποιημένα με τον τρόπο που κάνουν διάφορα πράγματα
στη ζωή τους.
|
ΟΜΩΣ
|
Άλλα
παιδιά είναι ικανοποιημένα με τον τρόπο που κάνουν διάφορα πράγματα στη ζωή
τους.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου