Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Στις 19 Ιουνίου: Δώδεκα ταινίες για την Ημέρα του Πατέρα


Ο Γουίλ Σμιθ με τον γιο του, σε μια συγκινητική ιστορία για τη φτώχεια και την πατρική αγάπη
Ο Γουίλ Σμιθ με τον γιο του, σε μια συγκινητική ιστορία για τη φτώχεια και την πατρική αγάπη   (Φωτογραφία:  Αρχείο ΔΟΛ )

Αθήνα
Στις 19 Ιουνίου είναι η Ημέρα του Πατέρα. Λιγότερο γνωστή από την αντίστοιχη γιορτή της Μητέρας, καθιερώθηκε στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ού αιώνα. Οι παρακάτω δέκα ταινίες περιγράφουν μια από τις πιο τρυφερές και/ή πολύπλοκες σχέσεις της ζωής κάθε ανθρώπου.

Το Κυνήγι της Ευτυχίας (2006)

Η πραγματική αυτή ιστορία μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη το 2006 με πρωταγωνιστή τον Γουίλ Σμιθ και τον γιο του. Ο Σμιθ υποδύεται τον Κρις Γκάρντερ, έναν άνδρα στα πρόθυρα της φτώχειας που συχνά αναγκάζεται να μένει στο δρόμο επειδή δεν έχει χρήματα. Η σκηνή όπου ένας σταθμός του μετρό μετατρέπεται σε μια μεγάλη περιπέτεια για το χατίρι του γιου, είναι σίγουρο ότι θα φέρει δάκρυα στα μάτια και των πιο σκληροπυρηνικών.

Κράμερ Εναντίον Κράμερ (1979)

Όταν η Τζοάνα εγκαταλείπει τον Τεντ, εκείνος πρέπει να βρει τρόπο να μεγαλώσει τον γιο του μόνος του. Με πολλά απρόοπτα, προβλήματα και τρυφερές στιγμές, η ταινία καταφέρνει να δείξει τις δυσκολίες της πατρότητας και χαρίζει στον Ντάστιν Χόφμαν μία από τις ωραιότερες ερμηνείες της καριέρας του.

Ψάχνοντας τον Νέμο (2003)

Ο Μάρλιν φοβάται και τη σκιά του. Δεν θέλει ο γιος του, το μικρό ψαράκι Νέμο, να κολυμπάει στα ανοιχτά. Νομίζει ότι είναι πολύ μικρός για το σχολείο και για τον κόσμο γενικότερα. Ο Νέμο όμως θέλει να μεγαλώσει. Όταν τον πιάνουν ψαράδες, ο Μάρλιν θα διασχίσει έναν ολόκληρο ωκεανό για να τον βρει. Το συγκινητικό φιλμ της Pixar περιγράφει μία από τις πιο όμορφες σχέσεις πατέρα-γιου που έχουμε δει στη μεγάλη οθόνη.
Star Wars Επεισόδιο V: Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται (1980)

Ο Νταρθ Βέιντερ θέλει απεγνωσμένα να έρθει αντιμέτωπος με τον αντίπαλό του, Λουκ Σκάιγουοκερ, την ώρα που ο δεύτερος μαθαίνει να είναι ένας καλός Τζεντάι από τους Όμπι Ουάν Κενόμπι και Γιόντα. Η αποκάλυψη στο τέλος της ταινίας αποδεικνύει ότι μπορείς να επιλέξεις τους φίλους σου, αλλά όχι και τους συγγενείς σου.

Late Spring (1949)

Η ταινία του Γιασουχίρου Οζού ανακαλύπτει τη σχέση μιας νεαρής κοπέλας με τον πατέρα της. Ενώ όλοι προσπαθούν να την πείσουν να παντρευτεί, η Νορίκο θέλει να μείνει με τον χήρο πατέρα της και να τον φροντίζει.

Το Δωμάτιο του Γιου (2001)

Μια ιστορία μνήμης και απώλειας αφηγείται η ταινία του Νάνι Μορέτι, Το Δωμάτιο του Γιου, η οποία ασχολείται με τα συναισθήματα που ακολουθούν τον χαμό του παιδιού ενός Ιταλού ψυχιάτρου. Ο Νάνι Μορέτι στον πρωταγωνιστικό ρόλο προσπαθεί να αποδεχτεί τον θάνατο του γιου του. Τρυφερή και ανθρώπινη, η ταινία ασχολείται με τις λεπτές αποχρώσεις αυτού του δύσκολου ζητήματος. Πρέπει κανείς να μένει προσκολλημένος ή χρειάζεται και να μπορεί να προχωράει μπροστά, παρά τις δυσκολίες; Είναι το δίλημμα στο οποίο καλείται να απαντήσει η ταινία -και ο θεατής.

Father of the Bride (1950, 1991)

Ο Σπένσερ Τρέισι και αργότερα ο Στιβ Μάρτιν (στο ριμέικ του κλασικού φιλμ) καλούνται να ερμηνεύσουν τον αγχώδη μπαμπά της νύφης, δηλαδή της κόρης που ετοιμάζεται να παντρευτεί. Κανείς και τίποτα δεν είναι αρκετά καλό για την αγαπημένη κόρη και αυτό θα καταδείξουν δεκάδες παρεξηγήσεις.

Big Fish (2003)

Ένας γιος με έναν πατέρα ψεύτη. Ή παραμυθά. Αντιμέτωπος με έναν άνθρωπο που δεν γνώρισε ποτέ και τώρα στο κατώφλι του θανάτου δεν ξέρει πώς να τον αντιμετωπίσει. Ακούει ξανά τις ιστορίες του για σιαμαίες Ασιάτισσες, για μεγάλα ψάρια και σιγά-σιγά ενώνει το παζλ της ζωής του πατέρα του. Με τους Άλμπερτ Φίνεϊ, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ και Μπίλι Κράνταπ.

Ο Νονός (1972, 1974, 1990)

Το όνομα του πατέρα, η φήμη του, το πώς αυτή επηρεάζει ολόκληρη την ύπαρξη και το μέλλον ενός γιου που είχε ξεκινήσει διαφορετικά. Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα δεν ασχολείται μόνο με μία ιστορία που αφορά τη μαφία, αλλά και μια ιστορία πατέρα-γιου, μια ιστορία, όπου η ύπαρξη του γιου καθορίζεται από τον θάνατο του πατέρα του.

About A Boy 
(2002)

Πατέρας δεν είναι μόνο ο βιολογικός. Αυτό τουλάχιστον μάς λέει η ταινία των Κρις και Πολ Βάιτς, βασισμένη στο βιβλίο του Νικ Χόρνμπι. Ο Γουίλ δεν δουλεύει, δεν θεωρεί ότι έχει κάποια υποχρέωση και παρά τον χρόνο που περνάει θεωρεί ότι κάθε άνθρωπος είναι νησί: μπορεί να ζήσει και μόνος του. Μέχρι την ώρα που θα εμφανιστεί ο χοντρούλης Μάρκους, του οποίου η μητέρα βρίσκεται στα πρόθυρα κατάθλιψης. Για να αποδείξει φυσικά στον Γουίλ ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι νησί.

Little Miss Sunshine 
(2006)

Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά τέσσερις πατρικές φιγούρες περιλαμβάνει η ταινία: ο πατέρας (Γκρεγκ Κινίαρ), ο αδελφός που έχει ορκιστεί σιωπή (Πολ Ντάνο), ο αυτοκτονικός θείος (Στιβ Καρέλ) και ο «τζάνκι» παππούς -εντάξει υπάρχει και η μαμά Τόνι Κολέτ- ξεκινούν ένα ταξίδι για να πάνε την μικρή Όλιβ σε έναν διαγωνισμό ομορφιάς. Στην πορεία θα ανακαλύψουν ότι υπάρχουν πολλά είδη οικογένειας. 

Δύσκολοι Αποχαιρετισμοί: Ο Μπαμπάς Μου (2002)

Με την απουσία του πατέρα και όχι με την παρουσία του ασχολείται η ταινία της Πέννυς Παναγιωτοπούλου. Ο Ηλίας, ένα δεκάχρονο αγόρι που ζει στην Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του ΄60, χάνει ξαφνικά τον πατέρα του. Η υπόλοιπη οικογένεια προσπαθεί να συνηθίσει την καινούρια πραγματικότητα, καθένας με το δικό του τρόπο, εκτός από το μικρό αγόρι που αρνείται να πιστέψει ότι ο πατέρας του είναι νεκρός. Στο δικό του κόσμο το ανεπάντεχο αυτό γεγονός, σημαδεύει καταλυτικά τη ζωή του.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου